Mijn werkwijze (en waarom deze effectiever is dan de aanpak van marketingbureaus)

Uit onderzoek blijkt dat 7 van de 10 zakelijke initiatieven faalt. De belangrijkste reden? Gebrekkige executie.

Na twee succesvolle (en enkele geflopte) start-ups heb ik zelf ervaren hoe doorslaggevend de executiefase is. En hoe kostbaar en frustrerend mislukkingen zijn.

Succes in digital marketing is het product van intelligentie, creativiteit en hard werken. Ambitieuze groeiplannen vragen om een bewezen, systematische aanpak, maar ook om volle aandacht en toewijding.

De gemiddelde consultant bij een marketingbureau heeft tientallen accounts onder zijn beheer. De tijd en focus ontbreekt om serieuze resultaten te bereiken. Ook is de kennis doorgaans beperkt tot één onderdeel van de marketingfunnel (acquisitie). Met vaak een teleurstellend resultaat. Ik weet dit, omdat ik zelf bij een bureau heb gewerkt.

fb4ef8_da5347bbc68749a8944c6061c6a57d44_mv2

Hoe ik te werk ga

Ik werk volgens de methodiek die wordt gehanteerd door groeimanagers van snelgroeiende bedrijven (ook wel ‘growth hackers’ genoemd). De aanpak bestaat uit zes stappen.

Stap 1: Strategiesessie met het team
Tijdens een strategiesessie met directie, management en het team bespreken we de doelstellingen, uitdagingen en de stand van zaken binnen het bedrijf en de branche.

Stap 2: Data-analyse
Via kwantitatieve en kwalitatieve data-analyses vergaar ik inzicht in het bezoekersgedrag en de marketingfunnel (de website, marketingkanalen en promotiecampagnes). Kansen en knelpunten breng ik systematisch in kaart.

Stap 3: Actieplan
Ik stel een actieplan op en presenteer dit aan het team. Dit plan beschrijft concreet de groeistrategie, de KPI’s, de benodigde tools, methoden en technieken en de stapsgewijze aanpak.

Stap 4: Ideeën genereren
Tijdens een creatieve sessie genereert het team ideeën om het beoogde onderdeel van de funnel (bijv. een landingspagina, aanmeldprocedure, advertentiecampagne etc.) te verbeteren. Ik zorg dat de ideeën worden geprioriteerd naar haalbaarheid en impact. 

Stap 5: Creatie, test en analyse
Tijd om de mouwen op te stropen! We creëren één of enkele varianten en testen hoe deze presteren ten opzichte van het origineel. De beste versie zetten we live en na iedere test documenteren we de learnings. We herhalen dit proces en optimaliseren zo stapsgewijs ieder onderdeel van de funnel.

Stap 6: Implementeren en optimaliseren van het verbeterproces
Het team krijgt gaandeweg meer grip op – en plezier in – het nieuwe, data-gedreven verbeterproces. Mijn rol verschuift van hands-on executie naar begeleiding en kennisoverdracht. Ik faciliteer de verschuiving naar een bedrijfscultuur waarin creativiteit, testen en experimenteren centraal staat. Deze cultuur en data-gedreven aanpak is precies wat de snelst groeiende bedrijven van vandaag kenmerkt.

Benieuwd hoe deze aanpak ook jouw organisatie op weg kan helpen richting marktleiderschap? Bel me voor een eerste adviesgesprek. Dit gesprek is gratis, vrijblijvend en gegarandeerd nuttig!

Maximaal twee projecten tegelijkertijd

Om grote ambities waar te maken is volle aandacht nodig. Daarom werk ik aan maximaal twee projecten tegelijkertijd.

Mijn actuele beschikbaarheid vind je op de contactpagina →.

Wanneer we een match zijn

Ik heb voor bedrijven in alle soorten en maten gewerkt:

  • B2B en B2C
  • Merken, retail en dienstverleners
  • Commercieel en non-profit
  • Start-ups en (middel)grote bedrijven

Uit mijn ervaring is de kans op een succesvolle samenwerking het grootst als:

  • de cliënt doordrongen is van de potentie van digital marketing en dit als een absolute prioriteit ziet
  • binnen de organisatie de bereidheid leeft om via testen en experimenteren de prestaties van de website en marketingfunnel te verbeteren
  • voldoende budget beschikbaar is voor o.a. website-aanpassingen, content creatie en betaald adverteren (na een gesprek kan ik een eerste inschatting geven van het benodigde budget)

Past jouw organisatie in bovenstaand profiel en ben je klaar om samen all-in te gaan?

En ben je benieuwd hoe jouw organisatie via een slimme digitale strategie en grondige executie kan uitgroeien tot marktleider in jouw branche?

Neem dan direct contact op voor een eerste adviesgesprek. Dit gesprek is gratis, vrijblijvend en gegarandeerd nuttig!

Benieuwd wat ik voor andere cliënten heb betekend?

Hier volgen enkele voorbeelden van mijn werk:

  • Een kitesurfschool wist via zoekmachine-optimalisatie en verbeteringen aan de marketingfunnel in drie jaar tijd het aantal leads te verviervoudigen
  • Twee fuserende hogescholen konden na een complexe websitemigratie rekenen op 42% meer websitebezoekers en 45% meer aanmeldingen
  • Een landelijk bijles-instituut zag, dankzij een complete vernieuwing van de website en Google Ads-campagnes, het aantal aanmeldingen met 27% toenemen
  • Eén van mijn eigen start-ups (Feestkleding 365 →) groeide in 6 jaar tijd uit tot de grootste online feestwinkel in de Benelux

Ik was de ijverige marketeer voor

Ambitieuze groeiplannen? Ik voeg jou graag toe aan deze lijst met tevreden klanten. Bel me en leg jouw case voor. Het eerste adviesgesprek is gratis, vrijblijvend en gegarandeerd nuttig

Wie is De IJverige Marketeer?

Mijn naam is Stef van Vliet en ik ben een eigenzinnige ondernemer, betrokken consultant en digitale duizendpoot.

Ik richtte twee start-ups op die uitgroeiden tot miljoenenbedrijven en marktleiders in hun niche. Ook werkte ik als senior SEO-consultant bij een snelgroeiend marketingbureau. Verder was ik freelance strategisch adviseur, start-up coach, docent en gastspreker.

Sinds ik in 2016 mijn laatste bedrijf verkocht, help ik organisaties in uiteenlopende branches met het realiseren van ambitieuze groeiplannen en verstevigen van hun marktpositie.

Skills en certificeringen

Planning

Traffic

Conversion

Excellence

Bel en stel me vandaag nog op de proef. In het slechtste geval levert het je €100 op.

En in het beste geval… Eindelijk weer goede nachtrust? High fives van al je collega’s? Slingers om je bureaustoel en een dikke eindejaarsbonus?

Het zou zomaar kunnen. Maar wat ik je in ieder geval garandeer is dat ik jouw waardevolle tijd niet zal verdoen. In het eerste gesprek van 60 minuten geef ik je bruikbare ideeën en inzichten. Verkooppraatjes laat ik achterwege.

En als je het gesprek achteraf niet super waardevol vindt? Dan geef ik je als vergoeding voor jouw kostbre tijd een Bol.com kadobon van €100.